jag blir så jävla förbannad

Jag tänker inte skriva något om att det är en utlänning som har gjort allt detta jag kommer skriva nu, för då är jag bara rastist blablabla, även om det faktiskt ÄR en utlänning som gjort allt.. men bortse från att jag skrev så!

I somras hade mamma väldigt mycket kontakt med djurens vänner här i stan, för mamma hittade en massa igenkottar på gruvlyckan som inte såg ut att må så bra. Vissa hämtade hon, dom hon hittade. Vet ni vad dessa snorungar gör? Det lugna av allt.. dom använder igelkottar som fotboll. hemskt, men det mest snälla dom gör mot dom där. en annan igelkottsunge som veterinären hade hittat hade äckelungarna kört in en pinne i ja, hålen.. vart det nu än var. och bränt i ögonen. mitt sommarjobb utan lön: jag ska leta igelkottar! och sparka ihjäl ungarna jag ser göra något.. vare sig jag hamnar i fängelse, får fetaste bötern allt yadayada..
Men nu när jag och mamma satt och pratade så berättade hon att en tjej här på våxnäs/gryvlyckan hade haft en katt, som hade smitit och inte kommit på några dagar, inga konstigheter.. sånt händer jämt. när katten sen kom tillbaka så var han så nere, haltade och hade några ränder på sidan.. och tjejen fick inte röra i katten. hon åkte in till veterinären och deras enda råd var att avlida katten, självklart frågade hon vad som hade hänt med katten men veterinären sa att hon nog inte ville veta. Vet fick hon dock tillslut.. vad som hade hänt katten? jo... någon hade lagt honom på en grill.

EN FUCKING JÄVLA GRILL? VART ÄR HJÄRTAT? VAAAAAAART FAN ÄR HJÄRTAT?!??!?!?!
Jag kan inte få in i mitt huvud hur man kan vara elak mot djur. jag förstår inte, hur kan man se på dom mindre värda än oss? hade vi klarat oss utan alla djur? Absolut inte. Gör dom dig något ont? Absolut inte. (nu snackar jag inte anaconda precis) men nej. jag vet inte ens vad man kan säga om allt. Jag får inte in hur jävla skadad i huvudet man kan vara. hur det ens kan finnas såna människor? VAD är det som får dom att misshandla djuren så? VAD är det roliga i det? VAD fan får dom ut av det?

Det skär något så oerhört i hjärtat när man hör sånthär.. men hittar jag en snorfittunge som gör sånt här, och jag ser det med egna ögon. ja.. då.. är allt jag har att säga! ALLA som gör något sånt här grymt ska bli EXAKT likadant behandlade.

Snorungen ska hamna på grill. så enkelt är det. Punkt. Fucking. Jävla. Punkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0